De rol van een customer support medewerker

De afdeling customer support speelt een belangrijke rol in het helpen van onze klanten, maar het werk gaat verder dan alleen ‘support’ verlenen. Zo worden diverse offertes en orders door de medewerkers van customer support behandeld en nemen zij een deel van de inkoop voor hun rekening. Ook worden de retouren en defecten verwerkt door deze afdeling. Onze collega Jacoline Giljam vertelt meer over haar functie als customer support medewerker.

Achtergrond

Na het afronden van haar opleiding secretaresse niveau 3 in 2008 wordt Jacoline getipt door een docent over een vacature bij Maas & Hagoort. Er werd iemand gezocht ter ondersteuning van het managementteam: “Wie niet waagt wie niet wint, ik dacht laat ik het gewoon proberen. Wie weet heb ik een baan en anders kan ik altijd nog verder studeren”, vertelt Jacoline. Inmiddels 15 jaar later is Jacoline nog steeds onderdeel van het Maas & Hagoort team, maar werkt zij nu al een aantal jaren in een andere functie: “In de eerste jaren ben ik als secretaresse werkzaam geweest. Naast die rol voerde ik ook diverse taken uit van de andere afdelingen waardoor ik genoeg kennis heb vergaard om te weten hoe een project(proces) in elkaar steekt”, legt Jacoline uit. Doordat Jacoline de vele facetten van het bedrijf heeft gezien was de overgang naar de afdeling customer support na haar zwangerschapsverlof in 2015 een logische stap. Als customer support medewerker moet je immers van alle werkzaamheden op de hoogte zijn.

“Een snelle en juiste oplossing voor de klant vinden maakt mijn werk uitdagend en leuk.”
Jacoline Giljam, Customer support medewerker
Afwisseling in werkzaamheden

Op de afdeling customer support behandelen onze collega’s niet alleen vragen en uitdagingen van de klant, maar verwerken zij ook diverse offertes en orders. Deze worden doorgestuurd door de collega’s van Inside Sales of komen van klanten rechtstreeks. Het betreft hier voornamelijk de kleinere projecten of nabestellingen. Binnen deze projecten verzorgt customer support zowel de inkoop als de levering. Op deze wijze wordt het proces van de kleine orders geheel door de afdeling customer support overgenomen. De afwisseling van taken is wat Jacoline aanspreekt: “Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor klanten wanneer er uitdagingen zijn bij een project. Het vinden van een snelle en juiste oplossing voor de klant is onze primaire taak. Dit brengt soms een uitdaging met zich mee, maar maakt het werk extra leuk. De verschillende werkzaamheden die wij doen maken dat iedere werkdag een andere invulling heeft. Wij zien alle projecten voorbij komen en spreken verschillende klanten en leveranciers. De ene keer werk ik aan een order en een andere keer sta ik in het magazijn een retour te verwerken. Die afwisseling zorgt er voor dat ik plezier heb in mijn werk.”

Een groeiende team

In al haar jaren bij Maas & Hagoort is er veel veranderd binnen het bedrijf. Zo’n negen jaar geleden verhuisde het bedrijf van Goes naar Kapelle en is het team flink gegroeid. Jacoline vertelt hierover: “Mensen komen en gaan, maar we worden een steeds grotere groep. Het is een fijn team om mee samen te werken.”

Vragen?

Eva helpt je graag verder.

Hulp nodig?