De taken van ons marketingteam

Ons marketingteam gaat voor onze klanten vol enthousiasme aan de slag met het bereikbaar maken van al onze diensten. Het voorbereiden, uitvoeren en coördineren van alle (online) marketing en communicatieactiviteiten zijn dagelijkse werkzaamheden. Het marketingteam is binnen een paar jaar tijd gegroeid van één persoon naar een team van drie marketingcollega’s. Willem Houtekamer, Karen Marić en Remco Theunisse werken dagelijks aan het tastbaar maken van de oplossingen voor de klant. Het drietal vertelt ons meer over het takenpakket van een marketeer. 

Ontwikkeling 
Door de groeiende ontwikkelingen binnen ons bedrijf is een aantal jaren geleden besloten om de marketingacties op andere wijze uit te voeren. Remco vertelt: “Toen ik in 2021 startte binnen Maas & Hagoort als marketingstrateeg mocht ik meebouwen aan het vernieuwde ‘marketinghuis’. Van reactief informeren en communiceren zijn we meer naar een proactieve werkwijze gegaan. Een uitdaging die ik met enthousiasme ben aangegaan. Daarnaast geeft het voldoening om de ontwikkelingen en groei te zien die hebben geleid tot uitbreiding van ons marketingteam. Een teken dat we dagelijks met leuke en uitdagende vraagstukken bezig zijn. 

‘’Van de kennis en kunde van mijn collega’s kan ik gebruik maken.’’
Willem Houtekamer

Kennis bronnen  
Om klanten van de juiste informatie te kunnen voorzien is het nodig om op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en trends. Dit kan op veel verschillende manieren. Zoals bijvoorbeeld het aanmelden voor nieuwsbrieven op het gebied van verlichting of het volgen van webinars. Willem voegt toe: “Ook het contact met collega’s is heel belangrijk. Zij zitten midden in de praktijk en hebben veel contact met de klanten. Hierdoor zijn zij op de hoogte van de nieuwste trends, ontwikkelingen en innovaties. Naast dat ik mijn eigen inbreng toevoeg leer ik ook veel van mijn collega’s. Daarbij is er veel vrijheid om verantwoordelijkheid te pakken. Ook nieuwe ideeën zijn altijd welkom. Hierdoor voel ik mij vrij en ga ik met veel plezier aan de slag bij het opmaken van content voor de klanten. 

“De afwisselende taken maken het werk leuk en uitdagend.”
Karen Marić

Persoonlijke kant 
Het uitvoeren van verschillende (online) marketing en communicatieactiviteiten zijn dagelijkse werkzaamheden waar voornamelijk Karen zich mee bezig houdt. Denk hierbij aan het onderhouden van de websites, het opmaken van drukwerk en het beheren van de social media kanalen. Niet alleen gericht naar de klanten maar ook naar potentiële nieuwe collega’s. Karen vertelt: “Ik maak onder andere de content voor Instragam en Facebook. Hier richten wij ons op potentiële nieuwe collega’s. Op een persoonlijke manier laten wij ons team en het werk wat wij doen zien. Op onze werken bij Maas & Hagoort website staan alle vacatures. Ook lees je hier inhoudelijk meer over onze specialismes en onze werkcultuur. 

Karen zelf is ook via deze weg binnengekomen bij Maas & Hagoort. Hierover vertelt ze: “Tijdens mijn sollicitatiegesprek bij Maas & Hagoort was de sfeer voor mij doorslaggevend. Een hecht team bestaand uit een gezellige groep mensen die samen met veel plezier het werk van de klanten verlichten. Ondertussen mag ik al anderhalf jaar meegenieten van de werkcultuur binnen het bedrijf en dit probeer ik ook op onze Instagram en Facebookpagina over te brengen. Het is een afwisselende functie waarbij wij op diverse manieren met onze doelgroepen proberen te binden.’’

Vragen?

Eva helpt je graag verder.

Hulp nodig?