Op pad met de accountmanager

Als autofanaat was Bernd tijdens zijn studie in eerste instantie op zoek naar een stageplek binnen de autobranche. Tot hij in contact kwam met onze algemeen directeur Ad Dorst en in gesprek raakte over de mogelijkheden binnen Maas & Hagoort. Sindsdien is Bernd werkzaam bij Maas & Hagoort waar hij startte op de binnendienst met het creëren van lichtoplossingen. Inmiddels is hij accountmanager geworden en vult hij zijn dagen vooral in met veel klantcontact in het Noorden en Oosten van het land. 

In gesprek met de klant

Bernd is vaak op pad. Zijn werk bestaat grotendeels uit het contact met klanten die hij bezoekt. Tijdens zo’n klantbezoek haalt Bernd vooral plezier uit het persoonlijke contact, maar gaat hij vooral na hoe Maas & Hagoort en de betreffende klant voor elkaar van betekenis kunnen zijn. Bernd vertelt: ‘’wanneer we bezig zijn met het ontwikkelen van een lichtproject wordt dit uitgebreid doorgenomen. Loopt alles zoals verwacht, zijn er zaken waarin wij als Maas & Hagoort mee kunnen denken of kunnen adviseren, etc.’’ Daarnaast is het belangrijk om mee te denken in de huidige omstandigheden en ontwikkelingen in de markt. Denk bijvoorbeeld aan het tekort aan grondstoffen en overige materialen. Dit heeft invloed op de levertijden en prijzen: ‘’Hierin denk ik altijd mee en zet ik mij in het beste te zoeken voor de klant.”

 

Wensen van de klant voorop

Zodra een concrete projectaanvraag bij Bernd binnenkomt heeft hij veel contact met de binnendienst bij Maas & Hagoort waar de engineers het lichtproject uitwerken. Zo brengt hij vanuit zijn gesprek met de klant de wensen over die de betrokken engineer vervolgens verwerkt in het ontwerp. Dit is kenmerkend voor de rol van Bernd: ‘’ik ben het eerste aanspreekpunt en het gezicht van Maas & Hagoort richting de klant.” Gedurende het hele traject, houdt Bernd een vinger aan de pols om te zien of het proces vervolgens volgens plan verloopt. Ook hierin blijft hij in nauw contact met de klant zodat eventuele wijzigingen of aanpassingen snel doorgevoerd kunnen worden. Altijd met als hoofddoel de klant te helpen waar nodig en de lichtoplossing te bieden die wordt beoogt.

''Een tevreden klant die wij als Maas & Hagoort van dienst kunnen zijn; daar zet ik mij graag en met plezier voor in.’’

Vacatures

Vragen?

HR-manager Diana helpt je graag verder.

Hulp nodig?